Welkom!

Highslide JS Wij zijn Remco en Marjolijn.

Wij zijn op 5 juli 2004 begonnen aan onze droomwens, namelijk het maken van een wereldreis. We zouden één jaar van huis wegblijven. Inmiddels zijn we weer terug en kijken we terug op een jaar van elkaar opvolgende hoogtepunten.
Op onze website kun je onze verslagen lezen. Van dag tot dag kun je meebeleven wat wij hebben beleefd en zie je wat wij zagen.

Wij danken je voor je bezoek en wensen je veel (lees)plezier!

Marrem

Waar zijn we geweest?

1) Zuid Amerika

We zijn onze reis op 4 juli 2004 begonnen in Ecuador, waar we naar het Amazonewoud zijn geweest. Ook hebben we in Ecuador de Galapagoseilanden bezocht. Na Ecuador ging de reis verder door Peru en Bolivia naar Chili. Na een kort uitstapje naar het mooie en unieke Paaseiland trokken we verder zuidwaarts naar PatagoniŽ. Nadat we de grens met ArgentiniŽ waren gepasseerd en we hebben genoten van het Argentijnse deel van PatagoniŽ (Vuurland), gingen we weer noordwaarts, tot aan de zeer indrukwekkende Iguazu watervallen op de grens met BraziliŽ.

2) OceaniŽ

Van Zuid Amerika vlogen we op Sydney in AustraliŽ en na een paar dagen van deze stad te hebben genoten, vlogen we door naar TasmaniŽ. Op Tasmanië hebben we -mede door het fantastische weer dat we daar hadden- optimaal genoten van de fantastische natuur op dit schitterende eiland.
Via Melbourne vlogen we door naar Alice Springs, waar het -zoals we al verwacht hadden- niet koud was. De 42 graden Celcius die we daar hadden was iets te veel van het goede. Met een huurauto reden we naar Ayers Rock, waar we King's Canyon, de Olga's en natuurlijk Ayers Rock zelf bekeken.
Na een korte vlucht vanaf Ayers Rock kwamen we in Cairns, waar we eerst een duikcursus volgden en een auto huurden om vervolgens langs de oostkust af te zakken naar Sydney.

Vanuit Sydney vlogen we naar het leuke en authentieke Christchurch op het zuidereiland van Nieuw Zeeland. De slechtste zomer sinds 60 jaar (volgens de Kiwi's) veranderde na onze aankomst in Nieuw Zeeland in een aantal weken met strak blauwe luchten en aangename temperaturen. We hadden vier weken prachtig weer op het zuidereiland en twee mooie weken op het noordereiland. We maakten heerlijke lange wandeltochten en genoten intens van het mooie landschap en verwonderden ons vanwege het feit dat je in dit land vanaf het strand de besneeuwde bergen en de gletsjers kon zien.

3) AziŽ

Via Hong Kong en Bangkok belandden we allereerst in het zeer vriendelijke en nog nauwelijks door toerisme ontdekte Birma, of zoals het militaire regiem het land noemt 'Myanmar'. Vier weken in dit schitterende land verblijven was fantastisch en het strand van Ngapali kan gerust ťťn van de mooiste van AziŽ worden genoemd.
Cambodja beviel een stuk minder goed, alhoewel Angkor Wat schitterend was.
Met een speedboot over de Mekong vertrokken we noordwaarts en kwamen we uit in het 4.000 eilandengebied in Zuid Laos. Laos is een zéér aangenaam en relaxed land. Geen land in AziŽ zo relaxed als Laos!. We reisden ruim 1.700 kilometer vanuit Zuid Laos naar het noorden om daar de grens met China over te steken en via de zuid-westelijke route op weg te gaan naar Beijing.
In Chengdu boekten we een vlucht naar Tibet en voor de tweede keer in anderhalf jaar tijd zouden we terugkeren naar ťťn van de meest bijzondere landen ter wereld.
Na ruim een week de fantastische sfeer van Tibet te hebben opgesnoven en te hebben genoten van de schitterende omgeving, keerden we terug naar China (we weigeren Tibet te zien als een onderdeel van China!) en vervolgden we onze weg naar Beijing, om via Hong Kong terug te vliegen naar Nederland.

Overzicht van de laatste wijzigingen

Achteraf

Update 10/02/2006
Pagina nabeschouwing is toegevoegd

Vooraf

Update 02/02/2006
Pagina voorbereiding is toegevoegd

Extra foto's en herziening tekst

Update 11/11/2005
Teksten van Ecuador, Peru, Bolivia en ArgentiniŽ zijn herzien en er zijn nieuwe foto's bijgeplaatst

Update Tibet en China

Update 15/09/05
Eindelijk is dan ook ons verhaal van Tibet en China op de website geplaatst.

Marrem haalt de krant !

Update 07/06/05
Eenmaal terug in Nederland stuurden we ťťn inzending naar de fotowedstrijd van het Algemeen Dagblad. Op de foto staan enkele Hmong kinderen uit een bergdorp in Noord-Laos, die nieuwsgierig kijken naar de foto die zojuist van hen is gemaakt op het display van onze digitale camera. Onze foto werd spontaan dagwinnaar op 4 juli 2005, exact ťťn jaar na de start van onze wereldreis!
Klik op de foto voor een vergroting!
Highslide JS

Mocht je nog tips of opmerkingen hebben voor of over deze site, mail ze dan naar reispagina@tiscali.nl